Za otroke

001 Lov na živi zaklad
Igra Lov na živi zaklad je namenjena spoznavanju biotske pestrosti v gozdu. Primerna je za vrtce in 1. triado OŠ. Izvedemo jo lahko na prostem ali v učilnici.

002 Najdi svoje drevo
Preko igre Najdi svoje drevo otroci spoznavajo raznolikost drevesnih vrst s pomočjo čutil. Izbrano drevo prepoznajo s tipanjem in objemanjem. Igra je primerna za vrtec, ter 1. in 2. triado OŠ.

003 Kaj se skriva v vreči?
Otroci s tipanjem ugotavljajo kateri naravni material nabran v gozdu se skriva v vreči. Igra je primerna za vrtec, ter 1. in 2. triado OŠ.

004 Pobarvajmo gozd
Z aktivnostjo otroci spoznavajo, da se drevesne vrste med sabo razlikujejo po lubju in oblikah listov. Aktivnost je primerna za vrtce in 1. triado OŠ.

005 Veverička in tatiči
Z igro Veverička in tatiči otroci spoznavajo življenje veverice, izvedo, s čim se prehranjuje in kako si pripravi ozimnico. Igri je priložena tudi pobarvanka veverice. Igra je primerna za vrtec, ter 1. in 2. triado OŠ.

006 Netopirji in vešče
Z igro otroci spoznavajo življenje netopirjev, izvedo, s čim se prehranjujejo in kako zaznavajo svoj plen (eholokacija). Priložena je pobarvanka Netopirji in vešče ter video posnetka Pomen netopirjev. Igra je primerna za vrtec, ter 1. in 2. triado OŠ.

007 Premikam se kot žival
Otroci preko telesne aktivnosti spoznavajo, da se živali premikajo na različne načine. Dodane so gibalne aktivnosti za bolj pogumne. Priložene so tudi pobarvanke živali, ki jih med igro oponašajo. Igra je primerna za vrtec, ter 1. in 2. triado OŠ.

008 Sledenje živalim
Otroci spoznajo, da lahko prisotnost živali na nekem območju ugotavljamo na podlagi njihovih sledi. Aktivnost vzpodbuja otroke k opazovanju. Naučijo se kako si lahko naredijo živalsko stopinjo iz mavca. Aktivnost je primerna za vrtec, ter 1. in 2. triado OŠ.

009 Orjaško drevo
V naravi naletimo na različne velikosti dreves, tako po višini kot debelini. Tokrat iščemo najdebelejša drevesa, ki jih izmerimo z lastnimi telesi. Aktivnost je primerna za vrtec, ter 1. in 2. triado OŠ.

010 Koliko je staro drevo
Če slučajno v gozdu naletimo na požagano drevo, mu poskušajmo določiti starost. Lahko pa tudi v šolo prinesemo nažagane dele različnih dreves. Aktivnost je primerna za osnovno šolo.

011 Določanje kakovosti gozda
Otroci se seznanijo o pomenu dreves z dupli, kdo jih izdolbe in kdo vse v njih živi. Otroci iščejo drevesa z dupli in ugotavljajo kakovost gozda. Aktivnost je primerna za vrtce ter 1. in 2. triado OŠ.

Igra – Gojišče deževnikov
Z izdelavo lastnega gojišča deževnikov otroci spoznajo pomen biotske pestrosti in opazujejo kako izgleda premeščanje snovi v naravi. S skrbjo za žive živali se naučijo odgovornosti do živih bitij in se zavedo pomena vsega živega tako za ljudi kot za naravo.

Igra – Pestrost vrst
V igri Pestrost vrst otroci spoznajo osem različnih vrst organizmov. Preko fotografij in pogovora spoznajo njihove značilnosti in posebnosti. Predstavljene vrste lahko tudi pobarvajo.

Čudovita pestrost živega – razlaga tem za pogovor
V zgibanki »Čudovita pestrost živega« smo predlagali teme za pogovor z otroki. Nekatere teme so zelo preproste, nekatere pa morda zahtevajo dodatno razlago. Za lažje delo smo zato pripravili kratke odgovore oziroma opise tematik.

Zloženka Čudovita pestrost živega
Zloženka Čudovita pestrost živega je bila izdelana z namenom predstavitve biodiverzitete otrokom v vrtcu (B3.2). V njej izvemo kaj je biotska pestrost in zakaj je pomembna, ter zakaj izginja in kako jo lahko varujemo. Podani so tudi predlogi za pogovore in dejavnosti, preko katerih se otrokom lažje prestavi biotsko pestrost.